tisdag 1 juli 2014

Det går inte…..



 
 
Det går inte…..

Vissa dagar är bara så……neutralt trista. Det går bara inte att jobba, jobblusten är på semester. Regnet slirar sig ner på fönsterrutorna och Jag gör allt annat än det jag ska/borde. Det som står på dagens jobblista, för att hinna med allt.

Jag googlar på flygbiljetter, kollar reor, spelar wordfeud, måste helt plötsligt leta efter nytt köksbord, kollar smhi för 5:e gången idag, kanske, man vet aldrig, så har väderprognosen blivit bättre än sist jag tittade. Kanske ska det inte vara regn i allafall. Sen kollar jag avstånd mellan olika amerikanska städer,  letar muffinsrecept. Letar efter nya spännande böcker ………

Nu har jag i alla fall tagit fram papper och penna, tagit fram nästa design som ska förverkligas i siffror och skrift för att bli uppstickat. Har till och med lyckats plita ner lite siffror……men där tog det stopp igen.

Så, jag färdigställer en virkad väska istället. Det är ju jobb det med……om än inte akut, så roligt.

Här är resultatet. Virkade väskor i ekologisk bomull, design Sanna Mård Castman/Soolorado. Även virkade av mig. De superfina rutorna hittade jag i en virkbok som jag skickade efter ifrån Canada.
Just den här rutan finns även i kuddar + en kofta som jag sålde in till Marks & Kattens förra året.

Om någon är sugen på en somrig virkad väska så är de till salu för 350 kr styck.
Vill man virka en själv så finns mönster + garn att beställa för ca 225 kr.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar