torsdag 7 augusti 2014

Inspiration 28



Inspiration 28….
Nu är Järbo Garns katalog ”Inspiration nr 28” ute. Ett exemplar trillade ner i min brevlåda. Höstinspiration.
 Ser till min glädje att jag har designat en hel del i den. Det är alltid lika roligt och tillfredsställande att se slutresultatet av allt slit. Från idé, till färdigt plagg, till att de fotar plaggen och till sist att plaggen är ute i handeln.
Det kan vara en hel del turer under resans gång, med plagg som måste korrigeras, kanske helt stickas om eftersom slutresultatet inte blev som man hade tänkt sig, korrektur som bollas fram och tillbaka. Så det som kommer nu i Inspiration 28 har jag jobbat med sedan december 2013. En utdragen processJ  

Här kommer ett litet smakprov på några av mina designs som finns med i Tidningen. OBS! Jag har inte gjort de fina vantarna mm som syns på framsidan. Den äran är någon annans. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar