söndag 31 augusti 2014

Pensebild....

Pensebild
Virkad pensé i Raggsocksgarn, fiiiiint!

Söndagmorgon, lite halvigt väder ute. Men ser att solen ska stråla nästa vecka. Jippie!
På lördag nästa vecka ska jag vara med på Quiltmässan här i Lidköping. Visa/promota min lilla stickbok. Förhoppningsvis blir någon inspirerad och köper en bok också. Lite läskigt och samtidigt roligt.
Kolla gärna in länken www.quiltkoping.se

En vännina berättade att min bok låg bra till på Bokus och Adlibris. Vadå tänkte jag, men går man in på kategorin Stickning och virkning så ser man ju vilka böcker som säljer mest genom vilken placering de har på sidorna. Och min bok ligger med på första sidan både hos Bokus och Adlibrisat this very moment….. Underbart.
Hm, det enda är att nu kan jag ju inte låta bli att gå in och titta varje dag!!! Enda dagen är den med på 10-i-topplistan på Adlibris, för att nästa dag droppat ut och ligga som bok 12, eller 16, för att nästa dag ligga som bok 30 och sedan tillbaka till bok 16. Blir som ett tvångsbehov att gå in och kolla statusen.  Måste nog styra upp mig själv lite där, en gång om dagen får räcka. Ajabaja.

I veckan fick jag ett provnystan på ett nytt garn från en uppdragsgivare. De vill ha stickprov och designförslag. Jättekul! Så idag ska fantasin flöda………hoppas jag.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar