fredag 5 september 2014

Myspys med garn och stickor....

Myspys med garn och stickor….
Så har vi klampat rakt in i september. Med solen strålande uppe på himlen  som en stor härlig solros.
Jag är helt klart, 100 % sommarkvinna, men just idag känns höstens antågande ganska ok. När man får smyga in i den, så här lite försiktigt, omhuldad av sensommarvärme.
Och nu rycker det i stickfingrarna mer än vanligt. Nu vill jag sticka allt.  Långkofta, poncho, kuddar, handledsvärmare, klänning, halsduk……..och en Ryssmössa. Jag designade en Ryssmössa för Järbo Garn för några år sedan , i Lovikka garn, i härliga färger. Och i år tror jag att det är dags att designa en nyJ och sticka den så klart.
Och kanske den här halsduken med roliga virkade stroppar.
Kommer på att det är väldigt sällan jag stickar något till mig själv eller familjen av det som jag redan sålt in och där texten är klar. Som halsduken med stropparna som jag gjort i härliga Samo från Marks & Kattens.

Beskrivning till Ryssmössan finns att hämta , gratis, på Järbo Garns hemsida, www.jarbo.se.
Nummer 7-15.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar