tisdag 21 oktober 2014

Axelvärmaren......


Det är mörkt ute på mornarna igen…….hösten har lagt sin mantel över min lilla plätt av Tellus.
Onsdagmorgon och jag kommer ut till min lilla fristad, min fina ateljé. Det är varmt, vitt, tyst och  bara härligt…….
Min axelvärmare blev klar igårkväll. Den blev som jag ville, puh! Kanske att den skulle varit lite längre….men jag tror den kommer hänga ut sig. Kanten nedtill är lite tyngre.
Vilket superenkelt plagg, och så praktiskt. Ibland vill jag bara hänga något över axlarna, inte ta på mig en kofta eller tröja, en sjal är lite bökigt vid skrivbordet, men då , TADAH! Slänger jag på mig min axelvärmare. Perfect.
Den här stickade jag i Alpacka Solo och Moa, bägge garnerna från Järbo Garn. Moa –garnet är en favorit, ser ut som fårull. Ett snyggt effektgarn.
Mitt på stickade jag några enkla rader struktur, vanlig  , för att det skulle hända något. Blev en lite bubblig effekt.
Vill någon ha mönstret så hojta till.

Nu ska jag sticka ett par låååååånga handledsvärmare till också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar