fredag 27 november 2015

Hundplagg....dog outfits:)

Black Friday!!! Äntligen en tradition från det stora landet i väster som jag ÄLSKAR! som börjar få fäste här. Halloween släng dig i väggen:)....med den kommentaren kanske jag får onda ögat av min yngsta dotter, smällar man får ta.
Däremot är jag glad att slippa hysterin runt Black Friday , som är total i USA. Jobbigt att vara rädd att bli nedtrampad på Ross eller Nordstroms för att man bara vill hitta ett par billiga boots eller något.
T.o.m Aftonbladet har Black Friday erbjudande på sin PLUS tjänst....va, stort...hahaha....

Men nu till något annat. Hund tröjor.....
Jag fick uppdraget av Järbo garn att ta fram några hund outfits.....här är resultaten. Fniss!!!! , vilka söta voffsingar. Tyvärr har vi ingen egen hund...eller tyvärr, det är ju självvalt, eftersom jag vet precis vem som kommer få ta hand om den.......MOI! Så jag har inte stickat något själv. Bara designat och gjort mönster .
Mönstren finns gratis att ladda ner på Järbo Garns hemsida. Ingen Black Fridy deal, utan bara som det alltid är, gratis:)
Måste tillägga att mönstret på första bilden är Järbos egna, och på andra bilden är det en kollega, Katarina Segerbrand som gjort ursprunget, jag har plockat delar av det för att lägga in i hundplagget.







Men, jag är sugen på att göra en julig variant.....bara för att det är kul. Vi får se.....
Mycket nu.....


1 kommentar:

  1. Dom är söta dessa Hundtröjor allra helst på småhundar .
    Ha en fin Advent

    SvaraRadera